Ako pribrať váhu, tipy a triky – bude z teba sumo zápasník

Aj keď sa väčšina ľudí snaží schudnúť, sú jedinci, ktorí bojujú s priberaním. Či už to spôsobuje rýchly metabolizmus, genetika alebo iné faktory. Priberanie môže byť rovnako náročné ako chudnutie. Ak chceš pribrať zdravým a udržateľným spôsobom, tu je niekoľko tipov, ktoré ti pomôžu dosiahnuť tvoje ciele.

Jedz viac kalórií

Najzrejmejším spôsobom, ako pribrať, je konzumovať viac kalórií, ako spáliš. Treba sa zamerať na potraviny s vysokým obsahom živín, a nie len na nezdravé potraviny. To znamená, že do svojho jedálnička zaraď zdravé tuky, komplexné sacharidy a bielkoviny (proteíny).

Jedz častejšie

Častejšie jedenie menších jedál počas dňa ti pomôže skonzumovať viac kalórií bez toho, aby si sa cítil príliš plný. Snaž sa o 5 až 6 jedál denne v rozmedzí 2 až 3 hodín.

Zdvíhaj činky alebo niečo iné

Odporový tréning ti pomôže vybudovať svalovú hmotu, ktorá môže prispieť k nárastu hmotnosti. Zameraj sa na zložené cviky, ako sú drepy, mŕtve ťahy a tlak na lavičke. Zacieliš tak aj viacero svalových skupín naraz.

Konzumuj bielkoviny proteíny

Bielkoviny sú nevyhnutné na budovanie a obnovu svalového tkaniva. Snaž sa denne skonzumovať aspoň 2 gramy bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti, a to zo zdrojov, ako je chudé mäso, vajcia, fazuľa a orechy.

...

Pridávanie zdravých tukov

Zdravé tuky, ako napríklad avokádo, orechy a kokosový olej, ti pomôžu pridať do stravy viac kalórií bez toho, aby si obetoval výživové hodnoty.

Zostaň hydratovaný

Pitie dostatočného množstva vody je dôležité pre celkové zdravie, ale môže ti pomôcť s lepším udržiavaním vody v tele a dostatočnou zásobou pre svaly.

Buď trpezlivý

Priberanie môže trvať dlhšie, preto buď trpezlivý voči sebe a svojmu telu. Nenechaj sa odradiť, ak nevidíš okamžité výsledky, a namiesto toho sa zameraj na udržateľné zmeny v stravovaní a cvičení.

Zdravé a udržateľné priberanie si vyžaduje kombináciu konzumácie väčšieho množstva kalórií, jedenia potravín s vysokým obsahom živín, odporového tréningu, konzumácie bielkovín, pridávania zdravých tukov, udržiavania hydratácie a trpezlivosti so sebou samým. Začlenením týchto tipov do svojho životného štýlu môžeš dosiahnuť svoje ciele v oblasti priberania a zlepšiť svoje celkové zdravie a duševnú pohodu.

Michal Hudcovič

Šéfredaktor stryko.sk - Informácie zo sveta a zábava, vzdelávanie, nové zaujímavosti a zlepšovanie života.